Hoe je persoonlijkheid de groei van je bedrijf kan tegenhouden – het begrijpen van DISC

Als het gaat om het runnen van een klein bedrijf, is het belangrijk om onderwerpen zoals financiën, marketing, productontwikkeling, Verkoop, Werving en selectie, leiderschap, enz. Te begrijpen. Maar even belangrijk is het begrijpen van je persoonlijkheid en hoe het de groei van je bedrijf kan helpen (of belemmeren)..

Kennis maken met je eigen gedrag en communicatiestijl is een geweldige manier om te begrijpen hoe je eigen ondersteunende eigenschappen of onbewuste drijfveren je helpen om nog beter te zijn in de zaken die je moet beheersen tijdens de groei van je bedrijf. En een van de beste manieren om je eigen persoonlijkheid te leren begrijpen is door middel van een een DISC-evaluatie.

DISC staat voor:

  • Dominantie: Hoe ga je met problemen en uitdagingen om.
  • Invloed: hoe je met anderen omgaat en ze beïnvloed.
  • Stabiliteit: Hoe je met veranderingen omgaat en in welk tempo.
  • Consciëntieus: hoe je omgaat met regels afspraken en beperkingen

4 verschillende gedragseigenschappen die worden gemeten op een schaal van laag naar hoog. Er zijn combinaties van DISC die voor herkenbaar natuurlijk leiderschap zorgen en natuurlijk combinaties die dat niet doen.

Het goede nieuws is dat door uw eigen DISC profiel te begrijpen, u een beter begrip krijgt van waarom u de dingen doet die u doet, waarom u van bepaalde werkzaamheden houdt en waarom u goed bent in wat u het liefst doet.

Elke gedragseigenschap wordt gemeten op een schaal van 0 tot 100 en de scores worden gecombineerd om uw persoonlijkheidsprofiel te karakteriseren. Voor elke gemeten eigenschap kun je laag, gemiddeld of hoog scoren.

Personen die hoger scoren op:
Dominantie: zien zichzelf als Zelfverzekerd, houdt van confrontaties, resultaatgericht, neemt snel beslissingen, goede onderhandelaar, assertief, resultaatgericht, ongeduldig, komt snel tot de kern en neemt graag risico’s.

Invloed: beschouwt zichzelf als enthousiast, liever praten dan luisteren, gevoelig voor trends/imago, neemt beslissingen op gevoel, is goed van vertrouwen, meestal positief en optimistisch, heeft een hoog tempo, is in voor nieuwe ideeën en ervaringsgericht.

Stabiliteit: ziet zichzelf al iemand met een vriendelijke uitstraling, is een luisteraar, servicegericht, stelt beslissingen nemen uit, bescheiden, attent, meegaand, sensitief voor gevoelens van anderen, observeert en reflecteert

Consciëntieus: ziet zichzelf als Betrouwbaar en zorgvuldig, gericht op kwaliteit en service, objectief, luistert kritisch, neemt beslissingen weloverwogen, formeel, is wat afstandelijk, is feitelijk, heeft oog voor detail, eerst zien dan geloven.

Je bent altijd een combinatie van alle 4 de temperamenten. Het is de kunst op te weten wat jouw volgorde is. Welk temperament is bij jou het meest aanwezig en welke het minst? Wat levert het meeste energie op en waar loop je op leeg? Deze volgorde is bepalend voor hoe je jezelf aanpast aan je omgeving. Via de website van CRMned kun je een gratis DISC profiel laten maken, het duurt slechts 5 minuten om te voltooien. Klik Hier om een  gratis beknopt profiel te kunnen maken.

Nadat u uw profiel heeft gelezen en uw profiel begrijpt, kunt u beginnen met het nadenken over uw sterke en zwakke punten en nadenken over hoe u op de juiste manier aan de slag gaat. Als u bijvoorbeeld een team van mensen leidt maar een lage ‘I’ heeft (invloed), dan heb je het moeilijk om mensen te overtuigen om te doen wat je wilt dat ze doen. Het goede nieuws is dat invloed iets is wat je kan leren.

Anderzijds, als je een hoge C temperament hebt (consciëntieus), ben je georganiseerd, en kan je goed gebruik maken van lijsten om prioriteiten te stellen. Normaal gesproken hebben de meeste verkopers een hoge “D” (dominantie) – “ik zal doen wat het nodig is om die deal af te sluiten!” En een hoge “I” (invloed) – “ik kan ijs verkopen aan eskimos!”, Terwijl de beste accountants in het algemeen een hoge ‘S’ (stabiliteit) – ‘Ik hou van de voorspelbaarheid van maandelijkse rapporten’ en een hoge ‘C’ (compliance / creativiteit) – ‘Ik vind het leuk om formules en tabellen te gebruiken om financiële modellen te maken’. Het is echt fascinerend om jezelf te leren begrijpen met behulp van DISC.

Er zijn tientallen DISC-combinaties die bepalen hoe je je gedraagt in bepaalde situaties en het goede nieuws is dat je, wanneer je je sterke punten kent, je die kan verbeteren en / of inhuren (of delegeren) aan mensen om je heen om die sterke punten te complimenteren.

Zou je zelf een DISC Profiel willen maken? Wil je meer begrip krijgen van gemeenschappelijke gedragskenmerken? Wil je leren hoe je het best kan communiceren met mensen met een specifiek profiel? Dat kan. Klik op deze link, laat je gegevens achter en ontvang een inlogcode.